۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
کد خبر: ۷۵۴۹۳۵

 اقدام تنبیهی ایران و تاثیر آن بر تحولات منطقه

 اقدام تنبیهی ایران و تاثیر آن بر تحولات منطقه
اقدام موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم متجاوز اسرائیل بازتاب های زیادی در عرصه بین الملل داشته است که در این یادداشت به برخی از آنها اشاره می شود.
به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، اقدام جمهوری اسلامی ایران و بمباران اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در رسانه های جهانی بازتاب زیادی داشته و در همین رابطه تحلیل های مختلفی صورت گرفته است.
 
در رابطه با تاثیرات این اقدام بر تحولات منطقه نکاتی قابل تامل است:
 
۱. این اقدام منجر به افزایش وزن و قدرت گروه های مقاومت در منطقه خواهد شد که طی چندوقت اخیر رسانه ها اعلام می کردند که اسرائیل به دنبال حذف آنها بعد از غزه است. این اقدامات توانست بسیاری از منظومات فکری ایراییل در رابطه با گروه های مقاومت را از بین ببرد.
 
۲. این اقدام از هرگونه تعدی دوباره رژیم صهیونیستی به منافع ایران در منطقه به این شکل یعنی حمله به کنسولگری ممانعت خواهد کرد. 
 
۳. این اقدام سطح کنشگری ایران در منطقه را افزایش و در مقابل سطح کنشگری اسرائیل را کاهش خواهد داد. 
 
۴. این اقدام منجر به برهم خوردن توازن قوا موجود در وضعیت میدانی غزه و تضعیف روحیه نظامیان و مقامات نظامی و سیاسی اسرائیل خواهد شد.
 
۵. این اقدام از وقوع جنگ علیه سایر اضلاع مقاومت و ایران در آینده جلوگیری خواهد کرد و ماشین ترور اسرائیل را متوقف و حتی دارای ضربات جبران ناپذیر خواهد کرد.
حسین عجمی
ارسال نظرات